onsdag 20. mars 2013

Mer mobil tull

2. Jeg skrur nesten aldri av mobilen min fordi... vel bare fordi egentlig. Jeg kunne selvsagt ha slått den av, men jeg liker å ha den ved min side og siden jeg ikke har noen annen telefon, så er de den eneste måten folk som er langt vekke kan komme i kontakt med meg.

3. Når nettet er nede eller min mobiltelefon ikke funker så blir jeg en smule "cranky." Jeg bor på et internat nå for tiden og nettet er så trigt. du kunne nesten tro at det var nede noen ganger på grunn av at det var så treigt. Jeg ble også sittende uten mobil i ca. en veke for ikke så lenge siden også, jeg følte de limiterte meg noe veldig. Ikke en god følelse.

4. Tre situasjoner der du bør slå av mobilen er for eksempel: i en begravelse, et bryllup og når du er ute med dama/typen din for en romantisk aften. For eksempel.

5. Bør man skjerme klasserom og offentlige bygninger? heh, rett eller galt for du finne ut selv. Spør du meg så kan vel det i teori vere en bra ting, men det kommer til å bli så altfor mye bråk vist man skal prøve. Jeg ville bare latt dritungene holde på og bare lage til et forbud. Enklere på den måten.

6. Jeg synst at 7 år er litt vel tidlig å få en mobil, 14-15 kanskje? Detter kommer ann på hva foreldrene synst er rett med jeg tror 14-15 er en grei alder.

7. Jeg vet ikke hvor mange SMS-er  jeg sender hver dag.. 6-7 noen dage og 1-2 andre. Jeg teller vanlig vis ikke og når det kommer til hvor mye jeg betaler så er de 200 kr i mnd.

8. Jeg var ganske glad jeg hadde mobilen min tilgjengelig når min mor ble kjør på sykehus på grunn av hjerte.

9. Kommer du i kveld klokka åtte? Vi kan se en film jeg har leid. Jeg ber moren min lage ne pizza til oss. Hva slags brus skal jeg kjøpe? Har du fått lov til å sove her i natt? Gi beskjed så fort som mulig! Hilsen Petter.
Jeg skriver på den måten når jeg skriver SMS jeg.

10.
a. xx - kyss
b. xox - kyss og klem
c. 110 - er i fyr og flamme
d. 13 - ulykke
e. 1940 - ful krig
f. 666 - ditt udyr eller dra til helvete
g. cn - send
h. rlx - slap av
i. }-) - ondskapsfull
j. tmptd - tempted
k. SOS - hjelp

11.
a. :D - latter
b. ; ) - blunker
c. :o - roper
d. :@ - sur
e. :? - slikker seg om munnen
f. :Q - forstår ikke

12.
a. 100 - kjør på
b. 1001 - hva med et eventyr
c. 180 - trenger info
d. 7k - syk
e. g9 - geni
f. d4e - din for evig
g. 911/112 - trenger hjelp
h. 54321 - vær klar til å ta av

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar